Skiën in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Skiën in Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Skiën in Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

26 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hier weer een kleine up-date uit Nieuw Zeeland. We moesten even op de site terug lezen waar we gebleven waren met ons 'verhaal', in Te Anau, dus van daaruit gaan we dan ook weer verder.

Een dagje Mildford Sound, dit is het bekendste stukje van het fjorden gebied van Nieuw Zeeland. Dit is ca 2 uur rijden vanaf Te Anau. We wouden in Mildford Sound een overnachting boeken, maar in dit gebied zijn vrijwel geen mogelijkheden om te overnachten, mits je een camper of tent hebt. Dus maar 's morgens vroeg uit de veren, om de boot van 9 uur in Mildford Sound te kunnen halen. Het is erg mooi om vanaf het water deze bergen te bekijken, overal zie je watervallen ontstaan die hun weg door de bergen zoeken. (Dit gebied/regenwoud krijgt jaarlijks 13 meter regen voor de kiezen en het is alleen te betreden te voet dus geen mogelijkheden voor auto's. Dit immens grote gebied staat op de wereld erfgoedlijst.) Wij hebben dus maar een ieniemienie stukje kunnen zien vanaf de boot, de heen- en terugweg waren ook zeer de moeite waard, onderweg vele borden met bezichtigingspunten, zoals Mirror Lake's etc. Zie foto's.

Na een extra nachtje te hebben geslapen in Te Anau, zijn we door gereden naar Queenstown. Dit is 'the place to be' voor de extreme sporten, zoals bungeejumpen, raften, jet-boot en allerlei andere ongein.
Op dit moment hebben we dit maar even aan ons voorbij laten gaan, aangezien het hier nog hartje winter is en wij nog volop kansen zullen krijgen om dit elders te doen bij goed weer.

Queenstown is 's winters erg druk om zijn skigebieden. Hier hebben we dan ook 2 dagen heerlijk geskied. De eerste dag bij het dichtbij zijnde skigebied. Heerlijk weer, lekker zonnetje en goede pistes (door de aanwezigheid van de sneeuwkanonnen), als je in het dal was zou je echt niet kunnen voorstellen dat er voldoende sneeuw zou liggen op de berg om te kunnen skiën. Alles wat je om je heen zag was gewoon groen.

De volgende dag naar een ander skigebied geweest. Nou, dat begon al goed, 's morgens toen we wakker werden was het al aan het sneeuwen.
Met onze auto de berg op rijden zagen we niet echt zitten, dus de skibus maar gepakt. Dit bleek een goede keuze want de skibussen reden al met sneeuwkettingen en auto's zonder sneeuwkettingen en 4x4 werden niet in het gebied toegelaten. Het was erg koud en de hele dag heeft het gesneeuwd en gewaaid, maar het was de moeite waard om de berg op te gaan.

De volgende dag hebben we onze spullen weer gepakt en zijn we doorgereden naar Frans Jozef. Weer een mooie route, met lekker weer en veel zon. Wat kan het weer in dit land per dag toch verbazend verschillend zijn. Aangekomen in franz Jozef hebben we een "Heli Hike" gedaan. We werden door een helikopter naar de gletsjer gebracht en daar door een gids rondgeleid. Hier hebben we 2,5 uur rond gewandeld op het ijs. De gids heeft ons veel laten zien en wijzer gemaakt over het ontstaan en gevaar van een gletsjer. Het bijzondere van deze lokatie was dat de afstand tussen de gletsjer en het regenwoud na genoeg nihil was. Typisch omdat de gletsjer de kou aanbid en het regenwoud de warmte.

Helaas was dit voor ons voorlopig ons laatste dagje uit. Inmiddels zijn we weer terug in Rotherham op de boerderij, waar we (weer) aan het werk mogen.

Genieten jullie nog maar even van het lekkere weer daarbij jullie in Nederland (voor zolang het bij jullie duurt) en jullie wel verdiende vakantie.......

Tot de volgende up-date!

Groetjes,
Elise en Micha

• 26 Juli 2014 - 11:34

Bernadette:

Hoi Micha en Elise,

Dat het daar koud kan zijn ,kun je wel aan de foto's zien. Prachtig en indrukwekkend.
    Van hoogte vrees hebben jullie niet zo veel last, zo te zien. BBrr.
    En de selfies vind ik ook altijd leuk om naar te kijken.

Groetjes Harrie en Bernadette

• 27 Juli 2014 - 10:52

Yvonne:

Heey daar.

Wij zijn idd ook onder de indruk. Mooie foto's en wat een ijs.
    In zo'n ice hole moet je geen last hebben van claustrofobie.
    Zo'n tochtje in een helikopter lijkt ons ook wel wat.
    Fantastisch . Zo zie je nog eens wat.
    En nu weer aan het werk. Toch ook leuk.
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat..
    Liefs Gerard en Yvonne .

• 27 Juli 2014 - 12:13

Cindy:

Hey micha en leis

Wat hebben jullie het daar geweldig!!!!!het is wel goed te zien dat jullie het daar koud hebben, ik was al lang bevroren!!!!en dat door de bomen lopen , super wat mooi!!!!!
    zo te lezen zijn jullie nu al weer druk aan het werk,,met al die kalfjes,!!!!
    werk ze daar !!!!ik heb vanaf morgen vakantie!!!

Gr cindy

• 29 Juli 2014 - 07:46

Walter:

Hey Micha en Elise!!

Wat een super verslag, mooi om deze dingen te lezen.
    En wat apart, op de enen foto stralend weer en de andere een dik pak sneeuw.
    En dit alles in 1 land.
    Maar op deze manier zie je nog eens wat.
    Veel plezier daar en werkse de komende periode.

Gr walter en Miriam

• 29 Juli 2014 - 11:15

Gerrit En Siny Wiegink:

Hoi Micha en Elise,

Wij hebben jullie foto's gezien! Wat een mooi land!
    Fijn dat het met jullie zo goed gaat!
    Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd in Nieuw Zeeland!

Groetjes Gerrit en Siny

• 04 Augustus 2014 - 21:10

Roy En Marloes:

Ha Avonturiers,

brrr koald man. Maar wel super mooi. Leuke foto´s ook. Succes op de boerderij. Hoe ist met de koe kalverij? Veel boll'n of stearkenkalver? :P

Groeten Roy en Marloes