Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Longreach - Reisverslag uit Longreach, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Longreach

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

09 April 2015 | Australië, Longreach

Op verzoek hier weer een een update vanuit Australië. We zitten nog op de boerderij Lignum station te Clermont. Het is hier lekker druk, dus we hebben voldoende werk.

We werken 6 dagen in de week. Met Pasen hebben we een paar extra dagen vrij gehad. Eerst zijn we met de fam. Luke mee gegaan naar een meer nabij Clermont. Hier komen veel 'Bushies' (mensen uit te outback) samen om Pasen en/of de vakantie door te brengen. De kids hebben nu 2 weken schoolvakantie.
Om een goede plek te bemachtigen zijn ze al vroeg vertrokken ('s 3 uur 's ochtends). Wij hebben eerst uitgeslapen en zijn om 7 uur achter hen aan gereden.
Wanneer we rond 10 uur bij het meer aan kwamen was het al lekker druk. De jetski met de waterskies lag al in het water, aan ons de eer om deze ook uit te proberen. Na een beetje oefenen lukte het ons allebei om een aardig rondje te maken.
's middags hebben we afscheid genomen en zijn we door gereden naar Emerald. Hier was 's avond een echte Australische rodeo. Deze stond nog op ons verlangenlijstje om mee te maken. De rodeo bestaat uit verschillende onderdelen, het meest spectaculaire was het 'wilde paard rijden' en 'the bull riding'.
Op de andere dagen zijn we naar Longreach gegaan, "de poort naar de outback" zoals het stadje zichzelf noemt. Hier is duidelijk te zien wat de droogte kan in houden in Queensland. Op het moment dat wij er waren, was er bijna niks groens te bekennen. Zelfs de huizen hebben geen groen gazonnetje rondom, het heeft er namelijk voor 4 jaar al niet meer geregend! (de langste droog-periode is 7 jaar zonder regen voor Longreach) Ze kampen nu dus ook met serieuze droogte problemen. Zo ver als je kunt kijken zie je dan ook vrijwel helemaal niks. In de bruin verdroogde weilanden zie je dan een enkel verdwaald schaapje, cattle zie je er bijna niet.

Maar ondanks het ons nog zeer goed bevalt, moeten we toch zo langzamer hand plannen gaan maken voor de terugreis. We hebben besloten om eind juni terug te keren naar Nederland. We hebben nog niks definitiefs qua datums etc en maar voor die tijd willen we ook nog graag naar de westkust. Vanwege de grote afstanden, willen we dit toch maar met het vliegtuig gaan doen. Dus hier zullen we eerst plannen voor moeten gaan maken.
Kortom we zijn dus nog druk genoeg en hebben nog mooie dingen in vooruitzicht.

Groetjes vanuit het nog zo mooie en zonnige Ozzie!
Laterzz

• 10 April 2015 - 16:09

Harrie En Bernadette:

Hoi Elise en Micha,

Paasvuur kijken of Jetskien! Er zit toch wel een klein verschil tussen Tukkers en Aussies.
    Het is mooi om te lezen dat het goed gaat met jullie in de Outback. 'Met de foto's erbij krijg je een aardig beeld van jullie werk en belevenissen.
    Hebben jullie dat wilde varken met die afgeknabbelde oren nu in de worstjes gestopt??? En
    heeft die "kameel" nu een of twee bulten? Na grondige studie heb ik er maar een ontdekt, dan noemen ze hem toch anders?
    Is het misschien mogelijk om nog foto's te sturen over het dagelijkse leven op de "station", bv woning en gezin, boer-boerin en de kids?
    Dit zijn genoeg vragen.
    Nog heel veel plezier met de komende belevenissen en wij verheugen ons op jullie terugkomst.

Groeten vanuit het zonnige maar o zo mooie Twente.