Westkust van Perth naar Darwin - Reisverslag uit Perth, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Westkust van Perth naar Darwin - Reisverslag uit Perth, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Westkust van Perth naar Darwin

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

26 Juni 2015 | Australië, Perth

Heej Heej,

Wij zijn aan het aftellen want onze terugvlucht komt al dicht bij. Inmiddels zitten we in het centrum van Darwin, waar we de laatste dagen doorbrengen.
Onze trip aan de westkust is zonder problemen verlopen, het gesneuvelde zijruitje van onze camper niet meegerekend, maar die viel gelukkig onder de verzekering.

Vanuit Perth zijn we naar het noorden gereden. Het bestond uit veel kilometers, maar we hadden ons huisje en keukentje altijd bij ons dus dat was geen probleem.
We hebben veel parken bezocht en de andere belangrijke toeristische attracties. De westkust is heel anders dan de oostkust. Aan de westkust zijn eigenlijk geen echte steden, behalve Perth en Darwin. Alles daar tussenin is vergelijkbaar met ons dorpje Rossum maar dan met een supermarkt en eventueel een vliegveld en ziekenhuis.
Je bent hier in je voordeel als je een 4-wheel drive hebt. Veel wegen zijn niet toegankelijk voor normale auto's, ook al zitten we nu in het droge seizoen. Vrijwel in het hele gebied van de Kimberley’s heb je een 4-weel drive nodig. Hier hadden we dus een klein nadeeltje met onze camper. Maar dat kon de pret niet drukken, we hebben gewoon de wegen gepakt die wel begaanbaar voor ons waren. Tevens is het een goed excuus om dan maar een helikoptervlucht te boeken om het gebied te bekijken. :P

Australië is een mooi land en je moet zeer veel meters maken om rond te reizen. Hier hadden wij ons enigszins iets op verkeken als Europeaan. Maar dat schijnt bijna iedereen te doen.
Maar het is een mooi land, met een mooi klimaat en afwisselende natuur. Hier vind je nog echt de onaangetaste natuur! Maar vergeet niet dat het groter is dan heel europa!

We gaan jullie zien!
Tot zover onze laatste up-date vanuit Australië

(Ietsjes gesoemeld. Beetje laat op internet gezet, maar dat kwam doordat we de laatste dagen in Australie geen fatsoenlijke internet hadden)