Van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Alice Springs

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

30 Mei 2015 | Australië, Alice Springs

Heej allemaal,

Wat leuk dat je ons nog steeds volgt, inmiddels is er veel veranderd. We hebben onze auto verkocht in Cairns en we zitten op dit moment in Allice Springs. The Red Center of terwijl het midden van Australië.
Vanuit Cairns hebben we het vliegtuig gepakt naar Darwin. Daar hebben we een 10 daagse trip geboekt. Het was een combinatie van 3 verschillende toertjes van 3 a 4 dagen. De eerste 3 dagen waren we met een groep van 25 personen laten waren er ca 15 mensen per tour. Er waren ongeveer 10 mensen wie alle 3 de tours hadden geboekt en dit klikte erg goed dus het werd ook in de bus heel gezellig.
In tien dagen zijn we van het tropische noorden (The wetlands) naar het midden van Australië, the Red Centre (het is woestijn en droog maar nog steeds verbazend veel bomen en gras) gereden. Unieke ervaring.
We hebben een aantal Nationale parken bezocht (oa. Kakadu / Litchfield / Nitmulik), mooie wandelingen gemaakt, gezwommen in unieke natuur/watervallen, helder schoon water, mooie gekleurde vogels etc etc. Maar naarmate de dagen vorderden kwamen we natuurlijk in droger gebied, het natte noorden werd ingeruild voor het droge stoffige Red Centre van Australië. Hier hebben we natuurlijk een bezoekje gebracht aan de bekende rotsen, Uluru en Kata Tjura en Atila. (Of terwijl beter bekend als The Red Rock, The Olga's en Mount Connor) Daar zijn we veel te weten gekomen over de lokale levenswijze en cultuur van de Aboriginals. Zij leven hier nog steeds volgens de richtlijnen en wetten van de oorspronkelijke bewoners (de Aboriginals), leven en overleven een met de natuur. Vanuit vroeger en dus nog steeds dat de Red Rock de meest heilige plaats is van de Aboriginals. Het verzoek was om respect te hebben voor hun religie en hun heilige rots niet te beklimmen.
Nou, wij hebben dat even bekeken, maar dat ziet d'r ook nog eens heel gevaarlijk uit. Bijna 400 meter stijl omhoog lopen, zonder extra veiligheid over een gladde rots, zonder gids of iets. En in de zomer kan het daar met gemak 40/50 graden worden. In de loop der jaren zijn er al bijna 40 mensen verongelukt en/of overleden. Wij hebben dus maar het wijze besluit genomen om respect te hebben voor hun cultuur en het niet te doen. :P
We zijn net terug van de tour en zijn in Alice Spring, overmorgen vliegen we naar Perth waar we een autootje gaan huren om naar Darwin te trekken. Ons plan was ons halfweg de west kust te starten, rond het plaatsje Broome. Maar dit is gewoon weg niet mogelijk. Vanuit Alice Springs is er maar een weg naar Broome, een weg midden door de woestijn (ca 4.500 km), zonder asfalt, slechte bewegwijzering, geen dorpjes en/of tankstations. Dit leek ons dus geen goed idee om dit als toerist te gaan doen. Er gaan zelfs geen rechtstreekse vluchten naar Broome, vandaar dat we naar Perth vliegen en daar een auto huren. 24 Juni moeten we nl terug in Darwin zijn, want dan vliegen we terug naar Nederland. Dus het aftellen kan nu echt beginnen.

Groetjes van ons

PS. Kijk even naar onze foto's van de 10 daagse trip. Wij hebben er in ieder geval ontzettend van genoten. :P
Tot snel

• 30 Mei 2015 - 23:33

Harrie En Bernadette:

Hoi Elise en Micha,

Hele mooie natuur, en heel interessant om meer te zien van de cultuur van de aboriginals.
    Ik kan me voorstellen dat zo'n trip met meerdere jonge mensen samen heel gezellig is.
    Succes met de lange reis van Perth naar Darwin. Je hebt nog ruim 3 weken te gaan.
    Veel plezier en tot ziens over 26 dagen.

Gr. Pa en Ma

• 06 Juni 2015 - 13:39

Roy:

Wat gaaf, die Red Rock ook, echt stoer. Muurschilderingen zelf gemaakt? :P

Heel veel plezier nog de laatste weken, geniet er nog van en tot snel. Drinkt wie weer ne knalpot in Voalth :D

• 22 Juni 2015 - 22:04

Jenny Broekhuis:

Hoi Elise en Micha

Jullie avontuur zit er bijna op, we hebben genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.
    Een goede reis en wel thuis.

Groet harry en jenny

• 23 Juni 2015 - 19:53

Linda:

Hallo Elise en Micha,

Dan zit het er alweer op, wat gaat zo'n jaar snel, bedankt voor de mooie teksten en foto's.
    Goede terugreis......

Gr. Linda