Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotherham, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotherham, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

01 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Rotherham

Micha heeft me opgehaald vanaf het vliegveld. De eerste nacht zijn we in Christchurch gebleven. Hier hebben we een 's avonds een beetje gewandeld door de stad. Christchurch is de grootste stad van het zuidelijke eiland. Het leek een beetje op een spook stad, veel gebouwen zijn ingestort, gesloopt en/of verlaten. Dit is het gevolg van de aardbevingen in sept. 2010 en febr. 2011. Nu is er te weinig geld en te weinig mensen om de stad weer op te bouwen.

Na een nachtje lekker uitslapen, zijn we naar de boerderij gegaan waar Micha tot nu toe heeft gewerkt. Hier heeft hij mij een rondleiding gegeven.
De boerderij heeft ca 1100 koeien, welke op dit moment geen melk geven omdat ze een kalfje verwachten.
Deze boerderij ligt een beetje in het berg achtige landschap, zie foto's.

Eind deze week gaan we beginnen aan onze rondreis op het zuider eiland. Wanneer we weer terug komen op de boerderij zal het afkalveren van alle kalfjes beginnen (voor ca. 7 weken). Dus dan is onze hulp weer van harte welkom hier.

Maar nu eerst gaan we een route uitstippelen voor de eerst komende weken, welke plaatsen we gaan bezoeken en welke natuur schoonheden we gaan bekijken.
Tot weder horens.

Groeten Micha en Elise

• 01 Juli 2014 - 10:02

Maud:

Klinkt goed! Geniet ervan

• 01 Juli 2014 - 18:34

Nicole En Jan:

Het klinkt nu al super en geweldig,geniet en veel plezier,xxx ons

• 01 Juli 2014 - 21:39

Clemens En Marloes:

Wij wensen jullie samen een hele mooie tijd toe! We volgen jullie reisverslag, leuk!
    Heel veel groeten van jullie buurtjes

• 02 Juli 2014 - 14:19

Mandy:

Leuk om met jullie mee te lezen,geniet van deze bijzondere reis en succes met alle werkzaamheden...

• 03 Juli 2014 - 08:43

Wendy:

Hi Micha en Elise,

Heel veel plezier!
    We hopen dat jullie veel moois zullen zien
    en een top tijd zullen hebben.
    Maar zo te zien aan de eerste foto's gaat dat
    wel lukken