Weekendje Wellington - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Weekendje Wellington - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Weekendje Wellington

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

10 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Timaru

Hoi Allen,

Hier weer een up-date van ons. We hebben een uitstapje gemaakt naar het noorden eiland, we zijn naar Wellington geweest. Dit is de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Dit is een relatief grote stad met een druk en gezellig uitgaansleven. We hebben een wandeling gemaakt door de stad en zijn naar het hoogste punt geweest, zie foto’s. Hier hadden we een uitzicht over de hele stad. De dag erna zijn we naar Zeelandia geweest. Dit is een natuurpark voor vogels en reptielen. Erg mooi om te zien hoe dicht begroeit deze bossen kunnen zijn.

Aangezien Micha's baas een nieuwe auto had gekocht op het noorden eiland en deze opgehaald moest worden konden we dit tripje mooi even mee pikken. Maar inmiddels zijn we weer terug op het Zuidereiland en zijn door gereisd naar het zuiden.

We zitten nu in Timaru, een plaatsje aan de zee. Onderweg is er veel te zien, zo hebben we per toeval, langs de snelweg een zeehonden kolonie gezien. Hier zaten wel honderd zeehonden bij elkaar, zo langs de kant van de hoofdweg. Het schijnt dat deze beestjes wel eens overnachten op het warme asfalt, dit aan de waarschuwingsborden langs de weg te zien.

Nieuw Zeeland bestaat voor een groot deel uit het boeren leven, zo zijn hier veel koeien-, schapen- en herten boerderijen. We hebben één dagje mee geholpen op een schapen boerderij. Mooi om te zien hoe hier de mensen met de honden samen werken. Ieder bedrijf heeft vaak meerdere honden die 'mee helpen' om de kuddes bij elkaar te houden en te verplaatsen.

Om vast aan het idee van paard rijden te wennen hebben we een tocht gemaakt door de bergen. Mooi om met deze sterke dieren de berg op te gaan, door het water, modder en over rotsen. Ondanks dat ik (Elise) vroeger nog wel pony gereden heb viel het me ontzettend tegen. "Fietsen verleer je nooit", nou paardrijden wel....

Het is hier nu vrij fris, z'n 8 graden overdag. Maar 's avonds koelt het af tot rond het vriespunt. Ook hebben we de eerste sneeuw vlokken al gehad, maar deze bleven niet liggen. (wel boven in de bergen) Maar voor nu is het hier een heel zachte winter. Maar dat is voor ons mooi meegenomen!

Groetjes,
Micha en Elise

• 10 Juli 2014 - 09:43

Priscilla En Ton:

Nou,ziet er geweldig uit allemaal!!
    Echt schitterend!
    Wat genieten.
    Kusjes

• 10 Juli 2014 - 21:35

Gerard En Yvonne:

Heey daar.

Wat leuk om weer eens wat te lezen en een aantal
    foto's te zien. Mooi hoor. En wat een schitterende natuur.
    En natuurlijk ruimte. En hoe is het met jullie zitvlak.
    Pijnlijk of valt het mee.
    Geniet ervan.
    Kus voor allebei.

• 10 Juli 2014 - 23:05

Nicole En Jan:

Wauw,wat super mooi en gaaf allemaal,groot avontuur,super!

• 12 Juli 2014 - 12:55

Harrie En Bernadete:

Mooi, mooi ,mooi....
    Hier in Rossum is het 29 graden pfff met af en toe onweersbuien.
    Dit weekend is er kermix in Rossum, gaat gewoon door zonder jullie.
    Groeten

• 12 Juli 2014 - 19:33

Walter En Miriam:

He Micha en Elise,

Wat een schitterend uitzicht daar!
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat een geweldige foto's!
    Wij verheugen ons erop om eind van het jaar jullie kant op te gaan.
    Have fun!

Kus ons

• 13 Juli 2014 - 12:25

Brenda:

Ha Micha en Zusje

Wat een mooi reisverslag van jullie?
    Ik lees dit nu op jouw eigen iPad (Elise) vanuit Twente.
    Wat gaaf om paard te rijden in de bergen, is weer wat anders dan op willempie te rijden aan zee:). Geniet ervan!

Ik zie dat jullie genoeg kussen hebben gehad :)
    Grt, Brenda

• 15 Juli 2014 - 13:30

Cindy:

Ha meijer en nijhuis

Wat super daar!!!super mooie foto, s.En wat een ervaring.geniet er samen mooi van!!
    groetjes mark en cindy

• 25 Juli 2014 - 14:13

Sandra & Stephan, Wouter En Nienke:

Hee Micha en Elise,

Wat een prachtige foto's en wat leuk dat jullie zo je reisverslag delen. Bij mij (Sandra) roept dit ook weer hele mooie herinneringen op van mijn tijd daar! Wat een prachtig land is Nieuw-Zeeland.
    Heel veel plezier nog gewenst (maar dat lukt wel :-) !) en groetjes van ons
    PS. Wij zijn wel nieuwsgierig hoe dat kalveren straks gaat en bevalt. Zal een mooie drukte worden daar! ;-)