Australie - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Australie - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Australie - Cairns

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

04 December 2014 | Australië, Cairns

Heej allen,

We zijn goed aangekomen in Australie en zitten nu in Cairns.
In onze eerste week zijn we voornamelijk druk geweest met het zoeken en kopen van een auto en het regelen van de benodigde campeerspullen. Dat is nu allemaal gelukkig geregeld, dus het avontuur kan beginnen.

Aangezien er een dorpsgenootje van ons in Cairns studeerde hebben we haar natuurlijk even opgezocht. Na een gezellig avondtje stappen hebben we afgesproken om samen een trip te gaan maken. We hebben Marieke en Marynthe vroeg opgepikt en zijn richting Cape Tribulation gereden. Op de route ernaar toe kwamen we langs de rivier die bekend staat om zijn krokodillen. Natuurlijk hebben we deze kans niet laten schieten en zijn we ook een boot tochtje gaan maken en met succes! zie foto.
Cape Tribulation staat bekend om zijn mooie witte stranden met helder blauw water en de regenwouden. We hebben een strandtje opgezocht en daar heerlijk geluncht en gesnorkeld om vervolgens een wandeling in het regenwoud te maken. Daar kwamen we de eerste, voor ons, exotische dieren tegen.
De volgende dag zijn we verder naar het noorden gereden, richting Cooktown. Vanaf daar zijn we via een binnenlandse route weer terug gereden naar Cairns, deze route ging via de outback. Hier hebben we onze eerste kangaroes gezien. De meeste hadden al een auto van dichtbij gezien en lagen dood langs de kant van de weg, maar gelukkig zijn we ook nog een levende tegengekomen. (Helaas geen foto)

Ook hebben we een weekje duiklessen gevolgt en zijn we nu gecertificeerd PADI Open water duikers. De 3 dagen op het Great Barrier Reef waren fantatisch. Heel veel kleurrijk koraal en vissen maar ook schildpadden, haaien en roggen. Wat een geweldige ervaring was dat.
Een van de duiken was een nacht duik, we zijn die nacht met een ervaren duiker en een hand vol zaklampen het water in gegaan. Verbazing wekkend hoeveel je dan nog kunt zien onder water. We hebben die nacht kennis gemaakt met 'Big Brain', een schildpad met een schild van ca. 4 meter doorsnee en ca. 140 jaar oud. Wat een mega groot beest was dat.

Op dit moment zijn we weer terug bij onze tent op de camping, om ons volgende tripje te plannen. Aanstaande zondag zullen we Roy en Marloes van het vliegveld oppikken. Samen met hen gaan we hier eerst een paar dagen rondom Cairns de omgeving bekijken waarna hun verder zuidwaard zullen trekken. Wij zullen nog een paar dagen 'wachten' totdat Walter en Miriam Cairns bereiken. Met hun zullen we dan de komende drie weken richting Sydney reizen waar we ons weer samen voegen met Roy en Marloes. Met ons zessen zullen we daar oud en nieuw gaan vieren. Nu al zin in, Partytime!!

Liefs Micha en Elise

• 04 December 2014 - 20:08

Bernadette:

Hallo Elise en Micha,

Weer op het vaste land terug. En veel moois gezien op de Great Barrier Reef. De haaien houden er echt geen rekening mee of de duikers al een certificaat hebben of niet. Hoe diep ga je onder water?
    Duiken en ruimtevaart komen overeen volgens Andre Kuiper, hoorde ik net op het TV-programma DWDD.
    Op de foto te zien Micha, heb je de kokosnoot niet kunnen bereiken, maar wel knap geklommen in zo'n kale boomstam.
    Deze maand zullen jullie nog veel van Australie zien. Ook gezellig en leuk om nu een paar weken met z'n vieren ( en zessen) samen het land te beleven.
    Veel plezier en wees allert met het kamperen / zwemmen met alle exotische dieren, die daar voorkomen.
    Wij als Nederlanders kennen daar niets van.
    Groeten van Harrie en Bernadette

• 13 December 2014 - 14:59

Lidy Roelink:

Hallo Elise en Micha

Geweldig wat jullie allemaal beleven.
    We lezen vol belangstelling jullie verslagen met hele mooie foto"s.
    Wat fijn dat je dat kunt mee maken Geniet ervan.

Groeten van jullie buren Gerrit en Lidy Roelink

• 13 December 2014 - 19:49

Nicole En Jan:

Hè wat mooi om weer te lezen en wat jullie allemaal meemaken,superrrrr gewoon,heel veel plezier met jullie allen,,groetjes nicole en jan

• 16 December 2014 - 16:01

Anne :

Gave verhalen!!
    Veel plezier nog. .
    Fijne kerstdagen☆! & een knallend 2015!!

Liefs Anne

• 03 Januari 2015 - 13:19

Marja En Gerard:

Wat gaaf allemaal en intussen natuurlijk samen met Walter en Miriam van alles gezien en gedaan.
    Het nieuwe jaar goed ingegaan zonder gedoe waar jullie moeder zich nogal bezorgd over maakte.
    Walter en Miriam alweer bijna op de terugweg en jullie gaan down under nog verder verkennen.
    Nog een hele leuke tijd en we horen vast nog van jullie.

Groetjes Gerard en Marja