Oostkust Cairns naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu Oostkust Cairns naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Micha & Elise - WaarBenJij.nu

Oostkust Cairns naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Micha & Elise

05 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hoi Hoi,
Als eerste nog de beste wensen en alle goeds voor 2015!
Wij zijn dit jaar goed ingekomen en we hebben weer van alles meegemaakt en gezien. Wij hebben de afgelopen tijd opgetrokken met vrienden en familie uit Nederland.
Begin december zijn we een aantal dagen met Roy en Marloes meegereisd richting het noorden, naar Cape Tribulation. Vanuit daar zijn Roy en Marloes met hun camper alvast richting Sydney vertrokken waar we elkaar naar de kerst weer zouden treffen. Wij zijn terug gegaan naar onze vertrouwde camping in Cairns en hebben na een week Walter en Miriam opgehaald vanaf het vliegveld waarna we aan onze trip langs de Oostkust konden beginnen.
Direct de tweede dag zijn we vertrokken richting het noorden en hebben een bezoekje gebracht aan een soort dierentuin; 'Harvy's Crocodile farm'. Mooi om te zien hoeveel kracht deze krokodillen hebben en hoe groot ze wel niet kunnen worden. Later die dag zijn we nog naar Mossman Nationalpark geweest. Dit is een nationaal park met tropisch regenwoud en diverse rivieren. Hier hebben we heerlijk gewandeld en gezwommen in het heldere water. Dit heeft wel iets, midden in het bos zwemmen in een rivier, heel iets anders dan in een zwembad.
De volgende dag hebben we een boottrip gemaakt over het Great Barrier reef. Hier hebben we op 3 verschillende plekken kunnen snorkelen. En weer hadden wij geluk! We hebben weer een haai en een schildpad mogen bewonderen en natuurlijk een hoop andere gekleurde vissen en koraaal. Ook voor de tweede keer blijft dit een super ervaring.
We zijn via het groene regenwoud en een stukje outback naar benden getrokken. Op het strand van Mon Repos hebben we het eier leggen van een schildpad kunnen aanschouwen. Deze komen 's avonds en/of 's nachts aan land om eieren te leggen. Op dit strandje worden jaarlijks wel een paar duizend eieren gelegd, dit komt omdat schildpadden altijd terug gaan naar hun eigen geboorte plaats om eieren te leggen. Met dank aan de vele rangers die hier toezicht en controles houden overleven de meeste eieren het en komen deze uit. Echter is er maar een op de duizend die het haalt om een volwassen schildpad te worden, alle andere sterven eerder door diverse oorzaken.
Half weg onze reis zijn we naar het grootste zand eiland ter wereld gegaan, Fraser eiland. Dit is een groot eiland met mooie natuur, meren, strand en heeeeel veel zand. Op het hele eiland zijn geen asfalt wegen te vinden, vandaar dat deze alleen toegankelijk is met een 4x4 auto.
Dus wij met onze auto op de ferry naar de overkant. We hadden de pech dat de ferry alleen om 16:00 uur vertrok, zodat we vrij laat op het eiland waren. Een beetje tijd om te wennen aan het mulle zand hadden we dus niet. Mede hierdoor kwamen we dan ook vast te zitten midden in het bos, in de verste verte natuurlijk geen 'hulptroepen' te bekennen. En al snel begon het al wat schemerig te worden, Wat nu...... d'r zat dus niks anders op dan de tent op te zetten en daar te overnachten en te wachten op hulp. 's Morgenvroeg werden we dan al vroeg gewekt door een vrolijke vrachtwagen chauffeur. Hij heeft ons eruit getrokken en ons instructies gegeven hoe we het beste door het mulle zand konden rijden. De instructies waren vrij simpel; 'Don't go too slow!'. Dus wij de gordels om en vol gas er doorheen, en met succes!
Hierna zijn we nog twee dagen op het eiland gebleven en hebben we veel kunnen zien, zoals het heldere meer 'lake McKenzie', the champange pools, eli-chreek etc. Helaas hebben we geen echte wilde dingo's gezien.
Dit jaar was de kerst iets anders dan dat we normaal gewend zijn. Eerste kerstdag zaten we nu heerlijk in onze zwembroek/bikini aan de rand van het zwembad met een koud pilsje en/of wijntje. Hier kunnen we wel aan wennen, alleen het kerst gevoel ontbreekt dan wel een beetje.....
Na dit avontuur zijn we door gereisd naar Sydney waar we ons samen hebben gevoegd met Roy en Marloes. Hier hebben we de laatste week gezamenlijk afgesloten. We hebben Sydney bekeken, bezoekje gebracht aan de Blue Montains, proberen te surfen en natuurlijk Oud en Nieuw gevierd op en rond de Harbour Bridge. Dit was een mooie ervaring om mee te maken, het vuurwerk is zeker de moeite waard. Maar de Twentse gezelligheid ontbrak er wel een beetje. Dus volgend jaar gewoon weer in Rossum oud en nieuw vieren met de melkbus.
Walter, Miriam, Roy en Marloes bedankt dat jullie er waren en we kunnen terug kijken op een geweldige tijd!!!
Groetjes Micha en Elise

• 05 Januari 2015 - 19:44

Marcel, Marloes, Noa & Mats:

Top verslag! En oh wat maken jullie mooie dingen mee! Maar volgend jaar toch gewoon de feestdagen in Volthe door brengen:)! Have fun nog en enjoy!!!

• 06 Januari 2015 - 20:29

Bernadette:

Hoi Elise en Micha,
    De maand december van het jaar 2014 en het begin van 2015 is voor jullie een tijd om nooit te vergeten. En ook het bezoek van Walter / Mirjam en Roy/Marloes is heel bijzonder.
    Je kunt aan de foto's wel zien dat het allemaal "leuk leuk leuk" is.
    En nu op zoek naar werk! Succes. We horen en zien het wel.
    Groeten: Harrie en Bernadette

• 29 Januari 2015 - 18:21

Roy En Marloes:

Ha avonturiers,

wij vonden het ook ontzettend gaaf. De overgang hier valt niet mee.. nu ook weer winterse buien in het vooruitzicht. Valt moeilijk aan te wennen! Maaar no worries....
    Ondertussen hebben we vernomen dat jullie werk hebben gevonden!
    Wat super! En ook nog op een plek wat jullie het mooist leek! Top!

Heeel veel succes nog met werken!
    En uiteraard ook nog veel plezier met het rondtrekken door de rest van Australië.

Seee Ya!

Roy en Marloes

• 29 Januari 2015 - 18:21

Roy En Marloes:

Ha avonturiers,

Ondertussen hebben we vernomen dat jullie werk hebben gevonden!
    Wat super! En ook nog op een plek wat jullie het mooist leek! Top!

Heeel veel succes nog met werken!

Seee Ya!

Roy en Marloes